Olika vägar till en avslappnande påsk!

Ibland kan vardagen lätt bli hektisk och man kan ha svårt att hitta tid för avslappning och stunder för sig själv då man hinner fokusera på sitt välmående. Ifall man har möjlighet uppmuntrar vi alla att försöka slappna av lite extra nu under påskhelgen och ha lite välbehövd egentid för att ladda batterierna! Redan att komma ner i varv och hitta tid för till exempel en kort meditation eller löptur brukar ge mer klarhet och ett känslomässigt lugn och stabilitet. 

Tänd lite doftljus, ta fram din yogamatta och dra på dig dina favorit myskläder. Fokusera på något som får dig att må bra oavsett om det är någon form av yoga, meditation, att bara lyssna på en ljudbok i lugn och ro eller något helt annat. Ge dig själv utrymme att känna efter och reflektera över de senaste veckorna och tänka igenom vilka händelser som har gett dig styrka och energi samt vilka händelser som hade kunnat vara bättre på något vis och vad man kan lära sig av situationen. Räkna upp minst fem saker du är tacksam över och fundera på vad det egentligen innebär för dig! 

Att må bra både fysiskt och psykiskt är något man bör prioritera och ta vara på. Det kan dock vara svårt att känna sig i toppform ifall man har mycket annat att tänka på och det alltid händer mycket runt omkring en. Därför är det extra viktigt att man tar chansen att fokusera på sitt välmående då man kan! Att konstant jobba på sin hälsa och sitt välmående är en bra grund för att ha de bästa förutsättningarna att klara allt annat i livet. 

Du är värdefull, så ta hand om dig och ha en fin påsk! <3

Skriven av Molly Rosenström Näsman


Steps towards a relaxing Easter!

At times, everyday life easily become hectic and it can be hard to find time to relax and take time for yourself, to focus on your well-being. If you have the opportunity, we encourage everyone to try and relax a little extra this Easter weekend and have some much-needed alone time to recharge batteries! Simply slowing down and finding time for a short meditation or a run, tends to evoke more clarity and emotional calmness as well as stability.

Light some scented candles, pull out your yoga mat and put on your favourite comfy clothes. Focus on something that makes you feel good, whether it is some form of yoga, meditation, just listening to an audiobook in peace and quiet – whatever floats your boat. Give yourself space to feel and reflect on the past few weeks and think about which events have given you strength and energy, as well as which ones could have been better and inspect what you can learn from those situations. List at least five things you are grateful for and meditate on what that really means to you!

Feeling good both physically and mentally is something that should be prioritised and cared for. However, it can be challenging to feel your best when you have plenty of things on your mind and there is constantly a lot going on around you. Therefor it is especially important to seize the opportunity when it arises and focus on your well-being! Continuously working on your health and wellbeing is a good foundation for being in the best state to cope with everything else in life. 

You are precious, so take care of yourself and have a great Easter! <3

Translation by Heta Asikainen

Leave a Reply