Olika vägar till en avslappnande påsk!

Ibland kan vardagen lätt bli hektisk och man kan ha svårt att hitta tid för avslappning och stunder för sig själv då man hinner fokusera på sitt välmående. Ifall man har möjlighet uppmuntrar vi alla att försöka slappna av lite extra nu under påskhelgen och ha lite välbehövd egentid för att ladda batterierna! Redan att komma ner i varv och hitta tid för till exempel en kort meditation eller löptur brukar ge mer klarhet och ett känslomässigt lugn och stabilitet. 

Tänd lite doftljus, ta fram din yogamatta och dra på dig dina favorit myskläder. Fokusera på något som får dig att må bra oavsett om det är någon form av yoga, meditation, att bara lyssna på en ljudbok i lugn och ro eller något helt annat. Ge dig själv utrymme att känna efter och reflektera över de senaste veckorna och tänka igenom vilka händelser som har gett dig styrka och energi samt vilka händelser som hade kunnat vara bättre på något vis och vad man kan lära sig av situationen. Räkna upp minst fem saker du är tacksam över och fundera på vad det egentligen innebär för dig! 

Att må bra både fysiskt och psykiskt är något man bör prioritera och ta vara på. Det kan dock vara svårt att känna sig i toppform ifall man har mycket annat att tänka på och det alltid händer mycket runt omkring en. Därför är det extra viktigt att man tar chansen att fokusera på sitt välmående då man kan! Att konstant jobba på sin hälsa och sitt välmående är en bra grund för att ha de bästa förutsättningarna att klara allt annat i livet. 

Du är värdefull, så ta hand om dig och ha en fin påsk! <3

Skriven av Molly Rosenström Näsman

Dela:

Liknande nyheter